Saturday, December 20, 2008

Real Nafi Untuk Pikat C. Ronaldo


MADRID: Presiden Real Madrid, Ramon Calderon menafikan wujudnya rundingan rahsia yang menyatakan Manchester United akan menjual Cristiano Ronaldo kepada juara Primera Liga itu pada penamat musim ini.


Akhbar harian Sepanyol, El Mundo melaporkan, pengarah Real sudah mendengar cakap-cakap mengenai dakwaan itu yang menghadirkan kemarahan pengurus United, Alex Ferguson yang berkata, dia ‘tidak akan menjual walaupun virus’ kepada kelab dari Madrid itu. “Ia sama sekali tidak betul bahawa ada perjanjian dengan Manchester United mengenai perkara itu, dakwaan yang membuatkan saya letih,” kata Calderon dalam laman web kelab berkenaan (http://www.realmadrid.com/).


“Isu itu sama sekali sudah mati dan kerana itulah saya tidak mahu lagi bercakap mengenainya,” katanya ketika menyertai acara FIFA di Tokyo apabila ditanya mengenai laporan El Mundo. Ronaldo enggan memberi ulasan mengenai Real Madrid kelmarin, selepas United menempatkan diri pada final Piala Kelab Dunia sambil berkata, dia gembira bersama kelab juara Liga Perdana Inggeris itu. “Manchester tidak mahu menjual Ronaldo kepada Real Madrid musim panas lalu,” kata Calderon. “Daripada saat itu, Real Madrid tiada lagi sasaran lain.” - Reuters

No comments:

Post a Comment