Tuesday, December 16, 2008

Raul - Masih Ada Peluang

Raul Gonzalez

Pintu skuad Sepanyol masih terbuka MADRID:

Masih ada peluang untuk Raul, penjaring terbanyak Sepanyol sepanjang masa, untuk kembali ke skuad kebangsaan, kata jurulatih Vicente del Bosque. Penyerang Real Madrid berusia 31 tahun itu, penjaring 44 gol daripada 102 perlawanan untuk Sepanyol, digugurkan oleh jurulatih yang digantikan del Bosque, Luis Aragones pada lewat 2006 dan terlepas aksi kejayaan skuad itu menjuarai Kejohanan Eropah di Austria, Julai lalu.

“Saya keberatan untuk meletakkan halangan buat Raul dan memberitahunya dia tidak akan kembali ke skuad kebangsaan,” kata del Bosque kepada agensi berita EFE. “Dia akan terus bermain untuk Real Madrid dan kita lihat sama ada terdapat peluang untuknya kembali,” katanya. Raul mempamerkan aksi memberangsangkan untuk juara Sepanyol itu musim ini, menghasilkan enam gol daripada 15 perlawanan liga dan tiga dalam kempen Liga Juara-Juara, bagi menjadikan jaringannya dalam kejohanan itu setakat ini kepada 64.


Vicente del Bosque

Bagi posisi dalam skuad kebangsaan, Raul terpaksa bersaing dengan penyerang muda termasuk Fernando Torres dan David Villa, manakala baru-baru ini del Bosque menyerapkan penggempur Athletic Bilbao, Fernando Llorente dalam skuadnya. - Reuters


dipetik drp Berita Harian

.

No comments:

Post a Comment