Tuesday, December 23, 2008

Arshavin Akan Berpindah



LONDON: Penyerang Russia yang semakin melakar nama, Andrei Arshavin hampir bermain untuk kelab Eropah selepas ejennya mengesahkan pemain kelab Zenit St Petersburg itu termasuk dalam senarai perpindahan bagi pertengahan musim.

Arshavin sebelum ini dikaitkan dengan Arsenal, Tottenham dan Real Madrid tetapi menurut laman web BBC semalam, egennya, Dennis Lachter, berkata Arshavin dan Zenit sudah bersetuju agar bintang itu mencari kelab barunya Januari ini. “Dia pasti akan berpindah kelab Januari ini atau pemain ini dan kelabnya sekarang akan kehilangan wang," katanya.

Lachter berkata, Zenit dan Andrei mengetahui masanya tiba untuk kedua-dua pihak mencari satu jalan penyelesaian dan kerjasama. Arshavin, 27, pada musim lalu dikatakan dipikat oleh Tottenham berikutan prestasi hebatnya ketika kejohanan Euro 2008.

Minggu ini pula, Pengarah Besar Zenit, Maxim Mitrofanov dipetik sebagai berkata, bayaran yang dituntut kelab itu untuk melepaskan Arshavin ialah sekitar 20 juta pound sterling dan berharap Arsenal akan tampil membuat tawaran. - AFP

No comments:

Post a Comment